VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Back

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Back

Raty IKEA - pytania i odpowiedzi

Raty IKEA - zakupy w sklepie stacjonarnym IKEA

  • Co mogę kupić na raty w IKEA?

    Wszystkie towary, których suma wynosi minimum 300 zł. Dla Twojej wygody możesz również skredytować ich transport oraz montaż – ceny usług możesz sprawdzić tutaj.
    Wystarczy, że dodasz ich cenę do kwoty Twoich zakupów.

  • Planuję zakupy w IKEA, chcę wypełnić wniosek o kredyt w domu, kiedy to zrobić?

    Najlepiej zrobić to kilka dni przed planowaną wizytą w IKEA, ale możesz również wypełnić wniosek dzień wcześniej lub w dniu Twojej wizyty w IKEA.

  • Jak prawidłowo oszacować kwotę zakupów?

    Zanim rozpoczniesz wypełnianie wniosku online, sprawdź na stronie IKEA.pl ceny produktów IKEA, które chcesz kupić na raty.

  • Czy muszę znać dokładną kwotę na jaką zrobię zakupy, aby zawnioskować o kredyt?

    Nie trzeba znać dokładnej kwoty, żeby zawnioskować o kredyt. Zmiany kwoty kredytu można dokonać w Punkcie Ratalnym, przed podpisaniem umowy.

  • Co przygotować do złożenia wniosku?

    Potrzebujesz tylko dowodu osobistego (zamiast dowodu może być paszport lub karta stałego pobytu), kwoty planowanych zakupów w IKEA oraz danych do pracodawcy (adresu, telefonu oraz numeru REGON lub NIP), a wypełnienie wniosku zajmie Ci tylko kilka minut!

  • Czy akceptowany jest e-dowód?

    Ikano Bank nie honoruje e-dowodu. Zgodnie z Regulaminem usługi mTożsamość (https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mtozsamosc.regulamin.3.0.0.pdf) aplikacja ta jedynie umożliwia wgląd do danych i ich pobranie z dwóch rejestrów:
    - PESEL oraz
    - Rejestru Danych Osobowych,
    W efekcie aplikacja ta nie jest dokumentem, a takowe może stosować tylko instytucja finansowa przy weryfikacji tożsamości. Nadto zgodnie z par 8 rzeczonego regulaminu aplikacja posługuje się „zdjęciem o zredukowanej jakości”. Tym samym nie jest to dokument stwierdzający tożsamość.

  • Jeśli mój dowód osobisty stracił ważność to czy mogę okazać prawo jazdy?

    Ikano Bank nie honoruje prawa jazdy jako dokumentu tożsamości. W zamian można okazać paszport.

  • Mój dowód osobisty jest wydany bezterminowo, a we wniosku nie ma takiej opcji, co mam wpisać?

    Można wpisać datę 10 lat do przodu od daty wypełniania wniosku. 

  • W jakich godzinach mogę złożyć wniosek online o kredyt?

    Wniosek możesz złożyć 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
    Decyzję otrzymasz od ręki, a wyjątkowych sytuacjach potrwa to do kilkunastu minut poprzez e-mail i SMS.

  • Co zrobić w przypadku różnicy w cenie zakupów na Umowie o kredyt i sklepie IKEA?

    Jeżeli zmieni się lista Twoich zakupów lub ich cena poinformuj pracownika Ikano Banku o potrzebie zmiany kwoty kredytu we wniosku.

  • Co to jest kredyt z kartą upominkową?

    To kredyt z dodatkową kwotą na kolejne zakupy w IKEA. Możesz doliczyć do swojego kredytu rezerwę, a my wydamy Ci ją na karcie upominkowej, którą możesz wykorzystać w IKEA w dowolnym momencie na dodatkowe zakupy. Jak to zrobić? Wypełniając wniosek o kredyt dolicz kwotę dodatkowej rezerwy do sumy swoich zakupów. (nie więcej niż 50% kwoty Twojego kredytu).

  • Co zrobić po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej?

    Zapraszamy do wskazanego przez Ciebie sklepu IKEA. Zgłoś się do pracownika Ikano Banku i podpisz umowę w Punkcie Ratalnym na terenie sklepu.
    Po otrzymaniu dokumentów kredytowych, udaj się z nimi do kasy i ciesz się nowymi meblami i akcesoriami, które odmienią Twoje mieszkanie!

  • Czy mogę podpisać umowę dziś, a jutro odebrać towar?

    Meble należy odebrać w dniu podpisania umowy, ich wartość musi wynosić minimum połowę wartości kredytu.

  • Czy ktoś z rodziny może odebrać towar w moim imieniu?

    Klient jest zobowiązany do osobistego odbioru towaru.

  • Kiedy przypada płatność pierwszej raty?

    Termin płatności pierwszej raty jest wskazany w Twojej Umowie o kredyt.

  • W jaki sposób spłacać raty?

    Kredyt IKEA to równe miesięczne raty płatne zawsze do 5. dnia danego miesiąca.
    Wysokość raty oraz indywidualny numer rachunku bankowego znajdziesz w Umowie.
    Przed płatnością ostatniej raty skontaktuj się z naszym Zespołem Obsługi Klienta, który poinformuje Cię o kwocie ostatniej raty, która może w niewielkim stopniu różnić się od pozostałych.

  • Jak dokonać spłaty kredytu z konta zagranicznego?

    Przed numerem konta do spłaty kredytu wpisz "PL", a w polu wymagającym kodu SWIFT wpisz: PPABPLPKXXX. Pozostałe dane wprowadź jak do zwykłego, krajowego przelewu. 

  • Czy otrzymam papierowe blankiety spłat?

    Po podpisaniu umowy o kredyt otrzymasz swój egzemplarz umowy, w którym znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące Twojego kredytu.
    Mając na uwadze ochronę środowiska informujemy, że nie wysyłamy papierowych blankietów spłat.

  • Gdzie uzyskam informację o liczbie rat pozostałych do spłaty?

    Nasz Zespół Obsługi Klienta chętnie odpowie na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości.

  • Czy mogę odstąpić od Umowy o kredyt?

    Rozumiemy, że czasem plany się zmieniają, dlatego możesz odstąpić od umowy o kredyt w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia.

  • Czy mogę zwrócić towar, który jest na raty?

    Towar można zwrócić zgodnie z procedurami IKEA.

  • Czy wnioskowanie o kredyt online jest bezpieczne?

    Strona zawierająca formularz online posiada bezpieczne połączenie ssl wraz z certyfikatem zaufania Secure Global Sign.
    Dodatkowo, dla bezpieczeństwa Twoich danych osobowych brak aktywności podczas wnioskowania powoduje zamknięcie strony z formularzem online.
    Jeśli podczas wnioskowania o kredyt rozmyślisz się, pamiętaj o zamknięciu strony z formularzem zawierającym Twoje dane osobowe.
    Przed wnioskowaniem o kredyt online poza sklepami IKEA upewnij się, że korzystasz z urządzeń chronionych programami antywirusowymi.

     

Raty IKEA - zakupy w sklepie internetowym IKEA.pl

  • Co będzie potrzebne do złożenia wniosku online?

    • Dane z dowodu osobistego
    • Dane Twojego pracodawcy, informacje o dochodach i wydatkach
    • Będziesz potrzebować dostępu do swojego konta osobistego

  • Jak wygląda proces zakupu na raty krok po kroku (od koszyka zakupowego do finalizacji wniosku)?

    1. Podczas wyboru metody płatności wybierasz opcję BLIK/Szybki przelew/Raty Ikano, a następnie „Ikano Bank Na raty w IKEA Ikano Bank”.
    2. W kolejnym kroku wypełniasz wniosek kredytowy podając swoje dane, a my sprawdzamy, czy możemy udzielić Ci kredytu na Twoje zakupy.
    3. W celu weryfikacji tożsamości należy wykonać przelew 1 zł ze swojego rachunku bankowego lub dokonać weryfikacji w oparciu o dane z rachunku bankowego (AIS).
    4. W przypadku wydania pozytywnej decyzji kredytowej udostępnimy Tobie dokumenty kredytowe (formularz informacyjny, umowę, druk odstąpienia, a jeśli zdecydujesz się na ochronę ubezpieczeniową dodatkowe dokumenty związane z ubezpieczeniem).
    5. Po zapoznaniu się z dokumentami możesz zawrzeć umowę korzystając z kodu SMS, który do Ciebie wyślemy. I już!

  • Dlaczego potrzebny jest dostęp do konta osobistego?

    Poprosimy Cię o przelew na kwotę 1 zł z Twojego rachunku bankowego lub weryfikację w oparciu o dane z rachunku bankowego (AIS) w celu potwierdzenia Twojej tożsamości. 1 zł zwrócimy na Twój rachunek, nie zobaczymy salda Twojego rachunku ani prowadzonych transakcji. Ważne, aby przelew został wykonany z Twojego rachunku osobistego.

  • Jak i dlaczego należy dokonać weryfikacji przelewem za 1 zł lub weryfikacji w oparciu o dane z rachunku bankowego (AIS)?

    Przelewu za 1 zł lub weryfikacji w opraciu o dane z rachunku banków dokonasz wybierając spośród listy banków umożliwiających taką transakcję. Opcja ta jest dostępna podczas procesu składania wniosku kredytowego.

    Przelew za 1 zł lub weryfikacja w opraciu o dane z rachunku bankowego pozwalają nam upewnić się, że wniosek o raty wypełnia osoba, której dane zostały podane.

  • Z rachunków, w których bankach mogę wykonać przelew za 1 zł?

    Udostępniamy możliwość wykonania przelewu za 1 zł z następujących banków:

    • Credit Agricole,
    • mBank,
    • Getin Noble Bank,
    • T-mobile Usługi Bankowe,
    • Santander Bank,
    • Bank Pekao SA,
    • BOŚ Bank,
    • Alior Bank,
    • ING Bank Śląski (w godzinach 1:00-20:00 od poniedziałku do soboty),
    • Bank Millennium,
    • PKO Bank Polski,
    • Inteligo,
    • Bank Pocztowy,
    • Neo Bank,
    • Nest Bank.

     

  • Dlaczego nie ma mojego banku do zweryfikowania tożsamości przelewem?

    Nie wszystkie banki dostarczają niezbędne informacje umożlwiające zweryfikowanie tożsamości w czasie umożliwiającym przeprocesowanie wniosku.

  • Czy mogę zrobić przelew weryfikacyjny Blikiem?

    Przelew weryfikacyjny Blikiem jest możliwy tylko w poniższych bankach:

    • mBank
    • Santander
    • Alior
    • ING

  • Czy mogę potwierdzić swoją tożsamość korzystając z aplikacji lub strony swojego banku otwartej w innej przeglądarce?

    Przelew weryfikacyjny lub weryfikacji metodą AIS można dokonać tylko klikając ikonę banku, pojawi się komunikat o przekierowaniu do strony banku, gdzie po zalogowaniu, wykonasz przelew lub dokonasz weryfikacji metodą AIS. Po weryfikacji wrócisz na stronę, na której składałeś wniosek i tam otrzymasz decyzję. W przypadku decyzji pozytywnej również wygenerowaną umowę.

  • Co mam zrobić po weryfikacji danych?

    Po dokonaniu weryfikacji jedną z metod powinno nastąpić przekierowanie na stronę wniosku (czasem trzeba chwilę poczekać, nie odświeżaj strony, nie wychodź krzyżykiem, nie cofaj się strzałką), następnie poczekać na decyzję kredytową i podpisać umowę kodem sms.

  • Gdzie znajdę opcję wyboru rat w trakcie zakupów na IKEA.pl?

    Opcję wyboru zakupów na raty znajdziesz podczas wybierania metody płatności za swoje internetowe zakupy w IKEA.

  • Jaki jest czas oczekiwania na weryfikację wniosku kredytowego?

    Decyzję kredytową otrzymasz po podaniu wymaganych danych we wniosku i dokonaniu weryfikacji tożsamości. Czas oczekiwania na weryfikację wniosku kredytowego może zająć kilka minut w zależności od odpowiedzi Twojego banku.

  • W jaki sposób otrzymam informację o decyzji kredytowej?

    Informacja pojawi się na stronie, na której został złożony wniosek.

  • Jak mogę otworzyć dokumenty po otrzymaniu decyzji pozytywnej?

    Dokumenty są widoczne na stronie internetowej, na której składałeś wniosek.

    Należy się z nimi zapoznać i je potwierdzić.

    Nie zalecamy ich pobrania na komputer, gdyż w zależności od rodzaju przeglądarki internetowej, proces może zostać przerwany. Dokumenty po podpisaniu zabezpieczone hasłem trafią na Twoją skrzynkę mailową. 

  • Jaki jest zakres czasowy na złożenie wniosku?

    Czas jaki masz na złożenie wniosku to 55 minut od momentu wyboru Ikano Banku jako metody płatności.

  • W jaki sposób podpiszę umowę kredytową?

    Po zapoznaniu się z umową podpisujesz ją kodem SMS, który dostaniesz na podany przez Ciebie numer telefonu.

  • W jaki sposób dowiem się o zawarciu umowy?

    Po zawarciu umowy wyświetli się komunikat na stronie oraz otrzymasz e-maila, który będzie zawierał potwierdzenie zawarcia umowy z Ikano Bankiem.

  • Co w sytuacji wprowadzenia błędnych danych na wniosku?

    Po zakończeniu wypełniania formularza masz możliwość sprawdzenia danych, jeżeli są błędne możesz wrócić do formularza, aby je poprawić.

    Jeżeli formularz został już wysłany wtedy możesz poprawić tylko imię, nazwisko oraz dane dowodu osobistego.

    Jeżeli pomyliłeś się w innym zakresie danych i nie masz już możliwości ich poprawienia, wiąże się to ze złożeniem nowego wniosku i skompletowaniem koszyka IKEA.

  • Jak mogę sprawdzić status mojego wniosku, jeśli nie otrzymuję informacji zwrotnej?

      Skontaktuj się z naszą infolinią, tel. 801 802 805, 22 431 56 00.

  • Nie mam kodu SMS do podpisania umowy, co teraz?

    Aby otrzymać kod SMS musisz potwierdzić zapoznanie się z dokumentami kredytowymi odznaczając odpowiednie pola na dole strony do wnioskowania.

    Jeśli przeszedłeś dalej i kod sms nie przyszedł – może to oznaczać błędnie wpisany numer telefonu do wniosku. Wówczas możemy to potwierdzić na na naszej infolinii, tel. 801 802 805, 22 431 56 00 . Wiąże się to też z koniecznością wprowadzenia nowego wniosku. 

  • Otrzymuję informację o przyjęciu zamówienia w IKEA, zaś wniosek nie został zaakceptowany. Czy należy anulować zamówienie w IKEA?

    Zamówienie zostanie anulowane, jeżeli IKEA nie otrzyma płatności. W momencie, kiedy wniosek nie jest zaakceptowany płatność do IKEA nie zostanie wysłana.

  • Czy moje zamówienie na stronie IKEA wygasa, jeżeli wniosek kredytowy nie zostanie przeprocesowany do końca?

    O ile nie opłacisz zamówienia inną metodą, zamówienie wygasa, ponieważ w takim przypadku IKEA nie dostanie płatności.