Znajdź odpowiedź na swoje pytanie

Raty IKEA - zakupy w sklepie stacjonarnym IKEA

  • Co mogę kupić na raty w IKEA?
    Wszystkie towary, których suma wynosi minimum 300 zł. Dla Twojej wygody możesz również skredytować ich transport oraz montaż – ceny usług możesz sprawdzić tutaj.
    Wystarczy, że dodasz ich cenę do kwoty Twoich zakupów.
  • Planuję zakupy w IKEA, chcę wypełnić wniosek o kredyt w domu, kiedy to zrobić?
    Najlepiej zrobić to kilka dni przed planowaną wizytą w IKEA, ale możesz również wypełnić wniosek dzień wcześniej lub w dniu Twojej wizyty w IKEA.
  • Jak prawidłowo oszacować kwotę zakupów?
    Zanim rozpoczniesz wypełnianie wniosku online, sprawdź na stronie IKEA.pl ceny produktów IKEA, które chcesz kupić na raty.
  • Czy muszę znać dokładną kwotę na jaką zrobię zakupy, aby zawnioskować o kredyt?
    Nie trzeba znać dokładnej kwoty, żeby zawnioskować o kredyt. Zmiany kwoty kredytu można dokonać w Punkcie Ratalnym, przed podpisaniem umowy.
  • Co przygotować do złożenia wniosku?
    Potrzebujesz tylko dowodu osobistego (zamiast dowodu może być paszport lub karta stałego pobytu), kwoty planowanych zakupów w IKEA oraz danych do pracodawcy (adresu, telefonu oraz numeru REGON lub NIP), a wypełnienie wniosku zajmie Ci tylko kilka minut!
  • Czy akceptowany jest e-dowód?
    Ikano Bank nie honoruje e-dowodu. Zgodnie z Regulaminem usługi mTożsamość (https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mtozsamosc.regulamin.3.0.0.pdf) aplikacja ta jedynie umożliwia wgląd do danych i ich pobranie z dwóch rejestrów:
    - PESEL oraz
    - Rejestru Danych Osobowych,
    W efekcie aplikacja ta nie jest dokumentem, a takowe może stosować tylko instytucja finansowa przy weryfikacji tożsamości. Nadto zgodnie z par 8 rzeczonego regulaminu aplikacja posługuje się „zdjęciem o zredukowanej jakości”. Tym samym nie jest to dokument stwierdzający tożsamość.
  • Jeśli mój dowód osobisty stracił ważność to czy mogę okazać prawo jazdy?
    Ikano Bank nie honoruje prawa jazdy jako dokumentu tożsamości. W zamian można okazać paszport.
  • Mój dowód osobisty jest wydany bezterminowo, a we wniosku nie ma takiej opcji, co mam wpisać?
    Można wpisać datę 10 lat do przodu od daty wypełniania wniosku. 
  • W jakich godzinach mogę złożyć wniosek online o kredyt?
    Wniosek możesz złożyć 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
    Decyzję otrzymasz od ręki, a wyjątkowych sytuacjach potrwa to do kilkunastu minut poprzez e-mail i SMS.
  • Co zrobić w przypadku różnicy w cenie zakupów na Umowie o kredyt i sklepie IKEA?
    Jeżeli zmieni się lista Twoich zakupów lub ich cena poinformuj pracownika Ikano Banku o potrzebie zmiany kwoty kredytu we wniosku.
  • Co to jest kredyt z kartą upominkową?
    To kredyt z dodatkową kwotą na kolejne zakupy w IKEA. Możesz doliczyć do swojego kredytu rezerwę, a my wydamy Ci ją na karcie upominkowej, którą możesz wykorzystać w IKEA w dowolnym momencie na dodatkowe zakupy. Jak to zrobić? Wypełniając wniosek o kredyt dolicz kwotę dodatkowej rezerwy do sumy swoich zakupów. (nie więcej niż 50% kwoty Twojego kredytu).
  • Co zrobić po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej?
    Zapraszamy do wskazanego przez Ciebie sklepu IKEA. Zgłoś się do pracownika Ikano Banku i podpisz umowę w Punkcie Ratalnym na terenie sklepu.
    Po otrzymaniu dokumentów kredytowych, udaj się z nimi do kasy i ciesz się nowymi meblami i akcesoriami, które odmienią Twoje mieszkanie!
  • Czy mogę podpisać umowę dziś, a jutro odebrać towar?
    Meble należy odebrać w dniu podpisania umowy, ich wartość musi wynosić minimum połowę wartości kredytu.
  • Czy ktoś z rodziny może odebrać towar w moim imieniu?
    Klient jest zobowiązany do osobistego odbioru towaru.
  • Kiedy przypada płatność pierwszej raty?
    Termin płatności pierwszej raty jest wskazany w Twojej Umowie o kredyt.
  • W jaki sposób spłacać raty?
    Kredyt IKEA to równe miesięczne raty płatne zawsze do 5. dnia danego miesiąca.
    Wysokość raty oraz indywidualny numer rachunku bankowego znajdziesz w Umowie.
    Przed płatnością ostatniej raty skontaktuj się z naszym Zespołem Obsługi Klienta, który poinformuje Cię o kwocie ostatniej raty, która może w niewielkim stopniu różnić się od pozostałych.
     
  • Jak dokonać spłaty kredytu z konta zagranicznego?
    Przed numerem konta do spłaty kredytu wpisz "PL", a w polu wymagającym kodu SWIFT wpisz: PPABPLPKXXX. Pozostałe dane wprowadź jak do zwykłego, krajowego przelewu. 
  • Czy otrzymam papierowe blankiety spłat?
    Po podpisaniu umowy o kredyt otrzymasz swój egzemplarz umowy, w którym znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące Twojego kredytu.
    Mając na uwadze ochronę środowiska informujemy, że nie wysyłamy papierowych blankietów spłat.
  • Gdzie uzyskam informację o liczbie rat pozostałych do spłaty?
    Nasz Zespół Obsługi Klienta chętnie odpowie na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości.
  • Czy mogę odstąpić od Umowy o kredyt?
    Rozumiemy, że czasem plany się zmieniają, dlatego możesz odstąpić od umowy o kredyt w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia.
  • Czy mogę zwrócić towar, który jest na raty?
    Towar można zwrócić zgodnie z procedurami IKEA.
     
  • Czy wnioskowanie o kredyt online jest bezpieczne?
    Strona zawierająca formularz online posiada bezpieczne połączenie ssl wraz z certyfikatem zaufania Secure Global Sign.
    Dodatkowo, dla bezpieczeństwa Twoich danych osobowych brak aktywności podczas wnioskowania powoduje zamknięcie strony z formularzem online.
    Jeśli podczas wnioskowania o kredyt rozmyślisz się, pamiętaj o zamknięciu strony z formularzem zawierającym Twoje dane osobowe.
    Przed wnioskowaniem o kredyt online poza sklepami IKEA upewnij się, że korzystasz z urządzeń chronionych programami antywirusowymi.
     

Raty IKEA - zakupy w sklepie internetowym IKEA.pl

  • Co będzie potrzebne do złożenia wniosku online?
    • Dane z dowodu osobistego
    • Dane Twojego pracodawcy, informacje o dochodach i wydatkach.
    • Dostęp do Twojego konta osobistego
  • Jak wygląda proces zakupu na raty krok po kroku (od koszyka zakupowego do finalizacji wniosku)?
    1. Podczas wyboru metody płatności wybierasz opcję BLIK/Szybki przelew/Raty Ikano, a następnie „Ikano Bank Na raty w IKEA Ikano Bank”.
    2. W kolejnym kroku wypełniasz wniosek kredytowy podając swoje dane, a my sprawdzamy, czy możemy skredytować Twoje zakupy.
    3. W celu identyfikacji tożsamości należy wykonać przelew 1 zł ze swojego rachunku bankowego.
    4. W przypadku wydania pozytywnej decyzji kredytowej udostępnimy Tobie dokumenty kredytowe (np. formularz informacyjny, umowę).
    5. Po zapoznaniu się z dokumentami możesz zawrzeć umowę korzystając z kodu SMS, który do Ciebie wyślemy. I już!
  • Dlaczego potrzebny jest dostęp do konta osobistego?

    Poprosimy Cię o przelew 1 zł z Twojego rachunku bankowego w celu weryfikacji Twojej tożsamości. 1 zł wrócimy na Twój rachunek, nie zobaczymy salda Twojego rachunku ani prowadzonych transakcji. Ważne, aby przelew został wykonany z Twojego rachunku osobistego.

  • Jak i dlaczego należy dokonać weryfikacji przelewem za 1 zł?

    Przelewu za 1 zł dokonasz wybierając spośród banków umożliwiających taką transakcję. Opcja ta jest dostępna podczas procesu składania wniosku kredytowego.

    Przelew za 1 zł pozwala nam upewnić się, że wniosek o raty wypełnia osoba, której dane zostały podane.

  • Z rachunków, w których bankach mogę wykonać przelew za 1 zł?

    Udostępniamy możliwość wykonania przelewu za 1 zł z następujących banków:

    • Credit Agricole
    • mBank
    • Getin Noble Bank
    • T-mobile Usługi Bankowe
    • Santander Bank
    • Bank Pekao
    • BOŚ Bank
    • Alior Bank
    • ING Bank Śląski (w godzinach 1:00-20:00 od poniedziałku do soboty)
    • Bank Millennium S.A.
    • PKO Bank Polski S.A.
    • Inteligo
    • Bank Pocztowy
  • Dlaczego nie ma mojego banku do zweryfikowania tożsamości przelewem?

    Nie wszystkie banki dostarczają niezbędne informacje umożlwiające zweryfikowanie tożsamości w czasie umożliwiającym przeprocesowanie wniosku.

  • Czy mogę zrobić przelew weryfikacyjny Blikiem?

    Nie. Blikiem możesz zapłacić za zakupy online w IKEA, przelew weryfikacyjny uruchamiasz bezpośrednio ze swojego rachunku bankowego.

  • Mam problem z przelewem weryfikacyjnym Inteligo, PKO BP?

    Przy przelewie do tych banków Twoje dane nie podstawiają się automatycznie. Musisz je wpisać samodzielnie.

  • Czy mogę zrobić przelew weryfikacyjny z aplikacji lub ze strony swojego banku otwartej w innej przeglądarce?

    Przelew weryfikacyjny można dokonać tylko klikając ikonę banku, strona przeniesie do strony banku, gdzie po zalogowaniu, wykonasz przelew. Po przelewie wrócisz na stronę, na której składałeś wniosek i tam otrzymasz decyzję i wygenerowaną umowę.

  • Co mam zrobić po realizacji przelewu weryfikacyjnego?
    Po zrobieniu przelewu powinieneś wrócić na stronę wniosku, poczekać na decyzję kredytową, a następnie podpisać umowę kodem sms.
  • Gdzie znajdę opcję wyboru rat w trakcie zakupów na IKEA.pl?

    Opcję wyboru zakupów na raty znajdziesz podczas wybierania metody płatności za swoje internetowe zakupy w IKEA.

  • Jaki jest czas oczekiwania na weryfikację wniosku kredytowego?

    Decyzję kredytową otrzymasz po podaniu wymaganych danych i wykonaniu przelewu weryfikacyjnego. Czas oczekiwania na weryfikację wniosku kredytowego nie powinien być dłuższy niż 5 min.

  • W jaki sposób otrzymam informację o decyzji kredytowej?

    Informacja pojawi się na stronie, na której został złożony wniosek.

  • Jak mogę otworzyć dokumenty po otrzymaniu decyzji pozytywnej?

    Dokumenty są widoczne na stronie internetowej, na której składałeś wniosek.

    Należy się z nimi zapoznać i je potwierdzić.

  • Jaki jest zakres czasowy na złożenie wniosku?

    Czas jaki masz na złożenie wniosku to 55 minut od momentu wyboru Ikano Banku jako metody płatności.

  • W jaki sposób podpiszę umowę kredytową?

    Po zapoznaniu się z umową podpisujesz ją kodem SMS, który dostaniesz na podany przez Ciebie numer telefonu.

  • W jaki sposób dowiem się o zawarciu umowy?

    Po zawarciu umowy otrzymasz e-maila, który będzie zawierał potwierdzenie zawarcia umowy z Ikano Bankiem.

  • Co w sytuacji wprowadzenia błędnych danych na wniosku?

    Po zakończeniu wypełniania formularza masz możliwość sprawdzenia danych, jeżeli są błędne możesz wrócić do formularza, aby je poprawić. Jeżeli formularz został już wysłany wtedy możesz poprawić tylko imię, nazwisko oraz dane dowodu osobistego.

  • Jak mogę sprawdzić status mojego wniosku, jeśli nie otrzymuję informacji zwrotnej?

      Skontaktuj się z naszą infolinią, tel. 801 802 805, 22 431 56 00.

  • Nie mam kodu SMS do podpisania umowy, co teraz?

    Aby otrzymać kod SMS musisz potwierdzić zapoznanie się z dokumentami kredytowymi odznaczając odpowiednie pola na dole strony do wnioskowania.

  • Otrzymuję informację o przyjęciu zamówienia w IKEA, zaś wniosek nie został zaakceptowany. Czy należy anulować zamówienie w IKEA?

    Zamówienie zostanie anulowane, jeżeli IKEA nie otrzyma płatności. A w momencie, kiedy wniosek nie jest zaakceptowany płatność do IKEA nie zostanie wysłana.

  • Czy moje zamówienie na stronie IKEA wygasa, jeżeli wniosek kredytowy nie zostanie przeprocesowany do końca?

    O ile nie opłacisz zamówienia inną metodą, zamówienie wygasa, ponieważ w takim przypadku IKEA nie dostanie płatności.

Karta Kredytowa IKEA Family

  • Jak zalogować się do Serwisu Internetowego Karty Kredytowej IKEA Family?

    Należy posiadać na urządzeniu mobilnym zainstalowaną aplikację Ikano Bank Secure App służącą do potwierdzania autoryzacji zgodnie z obecnie panującymi wymogami bezpieczeństwa.
    Instrukcję pobrania i zainstalowania aplikacji znajdziesz w zakładce dotyczącej aplikacji

    W górnej części strony znajduje się przycisk do logowania o nazwie Serwis Internetowy. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do strony logowania. 
    1. Należy wprowadzić numer Karty
    2. Kliknąć przycisk „Zaloguj się”
    3. Zostaniesz poproszony o uruchomienie aplikacji mobilnej Ikano Bank Secure App na swoim telefonie celem potwierdzenia autoryzacji.
    Uwaga: niezbędne jest aby były włączone powiadomienia dla aplikacji.
    4. Po uruchomieniu aplikacji Ikano Bank Secure App kliknij przycisk „Akceptuj” oraz oraz potwierdź logowanie. 
    5. Powróć na stronę Ikano Banku i kliknij przycisk „Dalej”.
    6. Gotowe :).

     
  • Jak aktywować Kartę Kredytową IKEA Family?

    Aktywacji Karty możesz dokonać w Serwisie Internetowym. Wystarczy się zalogować i kliknąć w zakładkę "Aktywacja karty", a następnie "Aktywacja karty głównej".
    Możesz również dokonać aktywacji telefonicznie kontaktując się z naszym Zespołem Obsługi Klienta.  Aktywacji dokonaj po otrzymaniu Karty. 

     
  • Jak pobrać nowe hasło do Serwisu Internetowego?

    1. Na stronie powitalnej Ikano Banku przejdź do Serwisu internetowego.
    2. Poniżej przycisku „Zaloguj się” kliknij "Pobierz nowe hasło". 
    3. Na ekranie, który się pojawi wprowadź 8 ostatnich cyfr numeru swojej Karty Kredytowej IKEA Family oraz datę swojego urodzenia. 
    4. Kliknij przycisk „Zatwierdź”
    5. Pokaże się ekran z Twoimi danymi, na którym kliknij "Nowe hasło".
    6. Nowe hasło zostanie wysłane na Twój adres e-mail podany w Umowie. Zalecamy zmianę hasła po pierwszym zalogowaniu się do Serwisu Internetowego.

     
  • Jak sprawdzić dostępne środki na Karcie?

    Środki dostępne na Twojej Karcie Kredytowej IKEA Family możesz sprawdzić:

    - w bankomatach (koszt 2 zł każdorazowo)
    - kontaktując się z nami telefonicznie

    Dostępne środki oraz saldo wskazane w Serwisie Internetowym może nie obejmować ostatnio dokonanych transakcji, uwzględnia tylko transakcje zawarte w historii. Aktualną informację o saldzie i dostępnych środkach możesz uzyskać telefonicznie lub w bankomatach.

  • Jak dokonać spłaty zadłużenia Karty?
    W celu sprawdzenia kwoty minimalnej lub całkowitej do spłaty należy dokonywać wpłat zgodnie z udostępnianym wyciągiem w Serwisie Internetowym bądź dostarczanym drogą listowną. Na wyciągu dostępny jest również numer konta, który jest numerem indywidualnie przypisanym do Karty danego Klienta.
    Wpłat w wysokości co najmniej kwoty minimalnej, należy dokonywać do 25-tego dnia każdego miesiąca zgodnie z wyciągiem.
     
  • Jak zastrzec Kartę?

    Jeżeli zauważysz utratę swojej Karty niezwłocznie zastrzeż ją w Banku pod numerem telefonu: 22 43 15 600, 801 802 805  (koszt połączenia wg taryfy operatora)

  • Jakie są dzienne limity transakcji na Karcie?
    Transakcje bezgotówkowe do 10.000 zł i 10 płatności Kartą
    Transakcje gotówkowe do 2.000 zł i 2 wypłaty z bankomatu
    Prosty przelew (przelew z karty kredytowej na rachunek klienta) od 300 zł do 30 000 zł.
     
  • Jak dokonać przeliczenia kursu walut?
  • Jaka jest wysokość opłaty intercharge?

    Opłata intercharge dla kart kredytowych wynosi 0,3%.

Aplikacja Ikano Bank Secure App

  • Kiedy będę korzystać z aplikacji Ikano Bank Secure App?
    • logując się do Serwisu Internetowego,
    • składając dyspozycję Przelewu z Karty na rachunek. Przelewu dokonasz dzwoniąc do Zespołu Obsługi Klienta, a dyspozycje przelewu będziesz potwierdzać w aplikacji Ikano Bank Secure App,
    • kupując przez internet - transakcje dokonywane przez internet będziesz potwierdzać w aplikacji Ikano Bank Secure App.
  • Jakie są zasady podwójnej weryfikacji (silnego uwierzytelnienia)?

    Silnie uwierzytelnianie musi odbywać się w oparciu o co najmniej dwa elementy, do których należą:

    • wiedza (coś, co wiesz wyłącznie Ty, np. dane logowania),
    • posiadanie (coś, co posiadasz wyłącznie Ty, np. kod SMS),
    • cechy klienta (coś, co charakteryzuje Ciebie, np. odcisk palca).

    Powyższe elementy muszą być od siebie niezależne.

  • Kiedy potrzebna jest podwójna weryfikacja?

    Procedura silnego uwierzytelnienia musi być przeprowadzana, gdy:

    • uzyskujesz dostęp do swojego rachunku płatniczego w trybie online,
    • inicjujesz elektroniczną transakcję płatniczą,
    • zlecasz dyspozycję poprzez telefon, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.
  • Usługa 3D Secure

    Karta Kredytowa IKEA Family ma włączoną usługę 3D Secure. Płatności w niektórych sklepach internetowych są zabezpieczone usługą 3D Secure. Tam, gdzie działa ta usługa, płatność przy użyciu Karty potwierdzisz w aplikacji.

    Więcej o usłudze 3DS

     
  • Aktywacja aplikacji Ikano Bank Secure App
    1. Pobierz aplikację Ikano Bank Secure App z App Store lub sklepu Google Play, zainstaluj ją i uruchom w wybranym urządzeniu mobilnym.
    2. Rozpocznij logowanie do Serwisu Internetowego Ikano Bank – wprowadź numer Karty, dotychczasowe hasło i PESEL.
    3. W aplikacji dodaj swoją Kartę Kredytową IKEA Family, korzystając z zakładki „Zarejestruj swoją kartę”.
    4. Postępuj zgodnie z instrukcjami zawartymi w aplikacji Ikano Bank Secure App.
    5. Gotowe :)

    Intrukcja pobrania aplikacji

  • Logowanie do Serwisu Internetowego
    1. Zaloguj się do Serwisu Internetowego podając numer Karty.
    2. W aplikacji Ikano Bank Secure App potwierdź logowanie.
    3. Dokonaj autoryzacji za pomocą app PIN-u lub odcisku palca lub face ID.

    Instrukcja logowania online

  • Logowanie do Serwisu Internetowego bez dostępu do Internetu.
    1. Zaloguj się do Serwisu Internetowego, podając numer Karty.
    2. Wybierz opcję „Autoryzacja offline”.
    3. Otrzymasz kod QR.
    4. W aplikacji Ikano Bank Secure App wybierz opcję „Autoryzacja offline”.
    5. Zeskanuj kod QR.
    6. W aplikacji wpisz app PIN.
    7. W Serwisie Internetowym wpisz jednorazowe hasło, które otrzymasz w aplikacji.

    Instrukcja logowania offline

  • Jak zmienić urządzenie mobline?

    Jeżeli chcesz zmienić urządzenie mobilne, przejdź do Serwisu Internetowego i wybierz opcję "Zmiana urządzenia mobilnego". Podaj numer Karty, hasło oraz PESEL. W kolejnym kroku otrzymasz wiadomość na stronie Serwisu z prośbą o pobranie aplikacji na nowe urządzenie. Możesz też skorzystać z naszej instrukcji:

    Zmiana urządzenia mobilnego