Znajdź odpowiedź na swoje pytania

Pytania i odpowiedzi - raty online na IKEA.pl

  • Co będzie potrzebne do złożenia wniosku online?
    • Dane z dowodu osobistego
    • Dane Twojego pracodawcy, informacje o dochodach i wydatkach.
    • Dostęp do Twojego konta osobistego
  • Jak wygląda proces zakupu na raty krok po kroku (od koszyka zakupowego do finalizacji wniosku)?
    1. Podczas wyboru metody płatności wybierasz opcję BLIK/Szybki przelew/Raty Ikano, a następnie „Ikano Bank Na raty w IKEA Ikano Bank”.
    2. W kolejnym kroku wypełniasz wniosek kredytowy podając swoje dane, a my sprawdzamy, czy możemy skredytować Twoje zakupy.
    3. W celu identyfikacji tożsamości należy wykonać przelew 1 zł ze swojego rachunku bankowego.
    4. W przypadku wydania pozytywnej decyzji kredytowej udostępnimy Tobie dokumenty kredytowe (np. formularz informacyjny, umowę).
    5. Po zapoznaniu się z dokumentami możesz zawrzeć umowę korzystając z kodu SMS, który do Ciebie wyślemy. I już!
  • Dlaczego potrzebny jest dostęp do konta osobistego?

    Poprosimy Cię o przelew 1 zł z Twojego rachunku bankowego w celu weryfikacji Twojej tożsamości. 1 zł wrócimy na Twój rachunek, nie zobaczymy salda Twojego rachunku ani prowadzonych transakcji. Ważne, aby przelew został wykonany z Twojego rachunku osobistego.

  • Jak i dlaczego należy dokonać weryfikacji przelewem za 1 zł?

    Przelewu za 1 zł dokonasz wybierając spośród banków umożliwiających taką transakcję. Opcja ta jest dostępna podczas procesu składania wniosku kredytowego.

    Przelew za 1 zł pozwala nam upewnić się, że wniosek o raty wypełnia osoba, której dane zostały podane.

  • Z rachunków, w których bankach mogę wykonać przelew za 1 zł?

    Udostępniamy możliwość wykonania przelewu za 1 zł z następujących banków:

    • Credit Agricole
    • mBank
    • Getin Noble Bank
    • T-mobile Usługi Bankowe
    • Santander Bank
    • Bank Pekao
    • BOŚ Bank
    • Alior Bank
    • ING Bank Śląski (tylko w godzinach 5:00-20:00 w dni robocze)
    • Bank Millennium S.A.
    • PKO Bank Polski S.A.
    • Inteligo
    • Bank Pocztowy
  • Dlaczego nie ma mojego banku do zweryfikowania tożsamości przelewem?

    Nie wszystkie banki dostarczają niezbędne informacje umożlwiające zweryfikowanie tożsamości w czasie umożliwiającym przeprocesowanie wniosku.

  • Czy mogę zrobić przelew weryfikacyjny Blikiem?

    Nie. Blikiem możesz zapłacić za zakupy online w IKEA, przelew weryfikacyjny uruchamiasz bezpośrednio ze swojego rachunku bankowego.

  • Mam problem z przelewem weryfikacyjnym Inteligo, PKO BP?

    Przy przelewie do tych banków Twoje dane nie podstawiają się automatycznie. Musisz je wpisać samodzielnie.

  • Dlaczego nie widzę możliwości płatności na raty po wybraniu opcji płatności „Przelewy24”?

    Aktualnie nie wszystkie sposoby dostawy i odbioru towaru mogą być realizowane poprzez zakupy
    na raty, pracujemy na bieżąco nad tym, żeby podobne sytuacje zdarzały się jak najrzadziej.

  • Gdzie znajdę opcję wyboru rat w trakcie zakupów na IKEA.pl?

    Opcję wyboru zakupów na raty znajdziesz podczas wybierania metody płatności za swoje internetowe zakupy w IKEA.

  • Jaki jest czas oczekiwania na weryfikację wniosku kredytowego?

    Decyzję kredytową otrzymasz po podaniu wymaganych danych i wykonaniu przelewu weryfikacyjnego. Czas oczekiwania na weryfikację wniosku kredytowego nie powinien być dłuższy niż 5 min.

  • W jaki sposób otrzymam informację o decyzji kredytowej?

    Informacja pojawi się na stronie, na której został złożony wniosek.

  • Jak mogę otworzyć dokumenty po otrzymaniu decyzji pozytywnej?

    Dokumenty są widoczne na stronie internetowej, na której składałeś wniosek.

    Należy się z nimi zapoznać i je potwierdzić.

  • Jaki jest zakres czasowy na złożenie wniosku?

    Czas jaki masz na złożenie wniosku to 55 minut.

  • W jaki sposób podpiszę umowę kredytową?

    Po zapoznaniu się z umową podpisujesz ją kodem SMS, który dostaniesz na podany przez Ciebie numer telefonu.

  • W jaki sposób dowiem się o zawarciu umowy?

    Po zawarciu umowy otrzymasz e-maila, który będzie zawierał potwierdzenie zawarcia umowy z Ikano Bankiem.

  • Co w sytuacji wprowadzenia błędnych danych na wniosku?

    Po zakończeniu wypełniania formularza masz możliwość sprawdzenia danych, jeżeli są błędne możesz wrócić do formularza, aby je poprawić. Jeżeli formularz został już wysłany wtedy nie masz możliwości poprawienia danych i w przypadku wykrycia błędów należy złożyć nowy wniosek.

  • Jak mogę sprawdzić status mojego wniosku, jeśli nie otrzymuję informacji zwrotnej?

      Skontaktuj się z naszą infolinią, tel. 801 802 805, 22 431 56 00.

  • Nie mam kodu SMS do podpisania umowy, co teraz?

    Aby otrzymać kod SMS musisz potwierdzić zapoznanie się z dokumentami kredytowymi odznaczając odpowiednie pola na dole strony do wnioskowania.

  • Otrzymuję informację o przyjęciu zamówienia w IKEA, zaś wniosek nie został zaakceptowany. Czy należy anulować zamówienie w IKEA?

    Zamówienie zostanie anulowane, jeżeli IKEA nie otrzyma płatności. A w momencie, kiedy wniosek nie jest zaakceptowany płatność do IKEA nie zostanie wysłana.

  • Czy moje zamówienie na stronie IKEA wygasa, jeżeli wniosek kredytowy nie zostanie przeprocesowany do końca?

    O ile nie opłacisz zamówienia inną metodą, zamówienie wygasa, ponieważ w takim przypadku IKEA nie dostanie płatności.

  • Jaką drogą dostarczany jest towar (odbiór w magazynie, kurier itd.) oraz na jaki adres?

    W tej chwili tylko ze standardową dostawą do domu.

Pytania i odpowiedzi - Karta Kredytowa IKEA Family

  • Jak zalogować się do Serwisu Internetowego Karty Kredytowej?

    W górnej części strony (www.ikanobank.pl) znajduje się przycisk do logowania. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do strony powitalnej Serwisu Internetowego.


    Aby uzyskać hasło do Serwisu kliknij "Pobieranie nowego hasła". Hasło zostanie do Ciebie wysłane e-mailem na adres podany przy podpisywaniu Umowy.

    Zalecamy zmianę hasła po pierwszym zalogowaniu się do Serwisu Internetowego.

    Aby zalogować się do Systemu Internetowego wprowadź 8 ostatnich cyfr numeru swojej Karty Kredytowej oraz hasło. 

  • Jak dokonać spłaty raty Kredytu?

    Raty Kredytów ratalnych w naszym Banku płatne są do 5-tego dnia każdego miesiąca. Dokonuj spłat z wyprzedzeniem, aby docierały do nas bez opóźnień. Wszystkie informacje do dokonania spłaty znajdziesz w swojej Umowie kredytowej. Poprawnie wypełniony druk wpłaty znajdziesz tutaj.

  • Jak dokonać spłaty zadłużenia Karty?

    1.W górnej części strony znajduje się przycisk do logowania. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do strony powitalnej Serwisu Internetowego.

    2. Aby uzyskać hasło do Serwisu kliknij "Pobieranie nowego hasła". Hasło zostanie do Ciebie wysłane e-mailem na adres podany przy podpisywaniu Umowy. Zalecamy zmianę hasła po pierwszym zalogowaniu się do Serwisu Internetowego.

    3. Aby zalogować się do Systemu Internetowego wprowadź 8 ostatnich cyfr numeru swojej Karty Kredytowej oraz hasło. 

  • Jak aktywować Kartę Kredytową IKEA Family?

    Aktywacji Karty możesz dokonać w Serwisie Internetowym. Wystarczy się zalogować i kliknąć w zakładkę "Aktywacja karty", a następnie "Aktywacja karty głównej".

    Możesz również dokonać aktywacji telefonicznie kontaktując się z naszym Zespołem Obsługi Klienta.  Aktywacji dokonaj po otrzymaniu Karty. 

  • Jak pobrać nowe hasło do Serwisu Internetowego?

    1. Na stronie powitalnej Serwisu Internetowego kliknij "Pobierz nowe hasło".
    2. Na ekranie, który się pojawi wprowadź 8 ostatnich cyfr numeru swojej Karty Kredytowej oraz datę swojego urodzenia.
    3. Pokaże się ekran z Twoimi danymi, na którym kliknij "Nowe hasło".
    4. Nowe hasło zostanie wysłane na Twój adres e-mail podany w Umowie kredytowej. Zalecamy zmianę hasła po pierwszym zalogowaniu się do Serwisu Internetowego.

  • Jak sprawdzić dostępne środki na Karcie?

    Środki dostępne na Twojej Karcie Kredytowej IKEA FAMILY możesz sprawdzić:

    - w bankomatach (koszt 2 zł każdorazowo)
    - kontaktując się z nami telefonicznie

    Dostępne środki oraz saldo wskazane w Serwisie Internetowym może nie obejmować ostatnio dokonanych transakcji, uwzględnia tylko transakcje zawarte w historii. Aktualną informację o saldzie i dostepnych środkach możesz uzyskać telefonicznie lub w bankomatach.

  • Jak zastrzec Kartę Kredytową?

    Jeżeli zauważysz utratę swojej Karty niezwłocznie zastrzeż ją w Banku pod numerem telefonu: 

    • 22 43 15 600 (koszt połączenia wg taryfy operatora)
    • 801 802 805 (koszt 1 impulsu jak dla połączenia lokalnego wg taryfy operatora)
  • Jak dokonać spłaty Kredytu z zagranicznego konta?

    Przed numerem konta do spłaty Kredytu wpisz "PL", a w polu wymagającym kodu SWIFT wpisz: PPABPLPKXXX. Pozostałe dane wprowadź jak do zwykłego, krajowego przelewu. 

  • Jak dokonać przeliczenia kursu walut?
  • Jaka jest wysokość opłaty intercharge?

    Opłata intercharge dla kart kredytowych wynosi 0,3%.