Naszym wspólnym celem jest odpowiednie zabezpieczenie środków pozostających w Twojej dyspozycji, dlatego Twoje zachowanie odgrywa bardzo ważną rolę w procesie bezpieczeństwa teleinformatycznego Ikano Bank AB (publ).
Powyższe dane nigdy nie powinny być udostępniane poprzez telefon, e-mail oraz w internecie, za wyjątkiem logowania się do Serwisu Internetowego Ikano Banku lub dokonywania operacji poprzez wiarygodne serwisy transakcyjne.
Jedyną aplikacją naszego Banku jest Ikano Bank Secure App. Nasi pracownicy nigdy nie zachęcaja do pobierania innych aplikacji.
Dodatkowo informujemy, że nigdy nie wysyłamy wiadomości, które zawierają linki do strony logowania do Serwisu Internetowego i nie prosimy swoich Klientów o podanie poufnych danych poprzez e-mail, a każdy e-mail z taką prośbą powinien zostać przez Ciebie usunięty. Gdyby jednak taka wiadomość do Ciebie dotarła, nie otwieraj przesłanych w jej treści załączników z uwagi na możliwość zawarcia w nich złośliwego oprogramowania (np. wirusy, trojany itp.).
Ikano Bank realizuje część wysyłek mailingowych wykorzystując usługi firmy Vercom S.A., w związku z tym niektóre wiadomości od Ikano Banku są wysyłane z domeny send24.pl.
Wykup na stronie BIK.PL monitoring zapytań o Twoją osobę.
Nigdy nie udostępniaj zdalnie pulpitu swojego urządzenia (np. przez anydesk, teamviewer, remotedesk, discord).
Nie ufaj wiadomościom na komunikatorach wysłanych w niestandardowych godzinach.
Zwróć uwagę na ortografię, gramatykę i szyk zdania w przesłanych wiadomościach – rażące błędy, brak spójności językowej, składni powinny wzbudzić Twoją ostrożność.
Po otrzymanej wiadomości pochodzącej rzekomo z Twojego banku lub innej instytucji, skontaktuj się bezpośrednio z jej nadawcą.
Pamiętaj o aktualizacjach systemu i programów antywirusowych.
Zachowaj czujność i nie udostępniaj treści w internecie, które mogłyby posłużyć oszustom.
Pamiętaj o kopiach zapasowych danych na swoich urządzeniach (i odpowiednim ich zabezpieczeniu).
Używaj silnych haseł (kluczowa jest jego długość, a nie kombinacja znaków specjalnych, np. cztery słowa niepowiązane ze sobą).
Zainstaluj bloker reklam oraz ochronę przed phishingiem w swojej przeglądarce (np. blocker w przeglądarce Firefox, blokera AdGuard czy ublock Origin).
Płacąc Kartą Kredytową w internecie zostaniesz poproszony o podanie imienia, nazwiska, numeru karty, daty jej ważności, kodu CVV2/CVC2 z rewersu karty (jeśli jest wymagany przez usługodawcę), a następnie o zatwierdzenie danych oraz kwoty transakcji.
Phishing to rodzaj oszustwa internetowego polegającego na wyłudzeniu danych identyfikacyjnych Klienta. Oszuści, którzy stosują phishing najczęściej podszywają się pod pracownika banku lub wysyłają e-maile zaprojektowane tak, aby wyglądały jak wiadomości wysyłane od banku, czy innej zaufanej instytucji. Takie wiadomości często zawierają informacje, że konto Klienta zostanie zablokowane lub skasowane, jeżeli nie poda danych, o które jest proszony. E-maile te zazwyczaj są napisane w trybie ponaglającym lub rozkazującym.
PAMIĘTAJ!