Zanim zawnioskujesz o kredyt

Warunki ubiegania się o kredyt:

  • minimalny wiek 21 lat
  • zarobki na poziomie minimum 1 300 zł netto 
  • minimalny okres zatrudnienia: 
    - umowa o pracę - 3 miesiące
    - umowa zlecenie - 6 miesięcy 
    - aktywna działalność gospodarcza prowadzona w Polsce - 18 miesięcy
  • umowa o pracę na czas określony musi być ważna minimum 12 miesięcy od daty wprowadzenia wniosku
  • w zależności od Twojej sytuacji finansowej możemy wymagać zaświadczenia o zatrudnieniu i zarobkach (zaświadczenie od Twojego pracodawcy musi zawierać dane umieszczone na wzorze zaświadczenia Ikano Banku)

Nie finansujemy spółek prawa handlowego (za wyjątkiem spółki jawnej i partnerskiej)

Informacje niezbędne do złożenia wniosku:

  • dane z dowodu osobistego (nie akceptujemy e-dowodów)
  • adres e-mail, numer telefonu kontaktowego
  • adres, telefon oraz numer NIP lub REGON Twojego pracodawcy
  • źródło oraz wysokość dochodu

Dokumenty dochodowe

  • Zatrudnieni na umowę o pracę
    • wyciąg lub historia rachunku bankowego z ostatnich 6 miesięcy

      lub

    • zaświadczenie o zatrudnieniu i dochodach (oryginał) wraz z wyciągiem lub historią rachunku bankowego z ostatnich 6 miesięcy

      Zaświadczenia dostępne są do pobrania z części "Regulaminy i dokumenty".

  • Umowy cywilno-prawne (umowy zlecenia, o dzieło, kontrakty, o współpracy)
    • umowy/kontrakty i rachunki zawarte w ostatnich 6 miesiącach
    lub
    • rachunki potwierdzające wykonywanie zlecenia/dzieła za ostatnie 6 miesięcy
    lub
    • wyciąg lub historia rachunku bankowego z ostatnich 6 miesięcy 
    lub
    • składane deklaracje podatkowe PIT-37, PIT-53
  • Emerytura, świadczenie przedemerytalne
    • decyzja o przyznaniu emerytury lub określająca aktualną jej wartość 
    lub
    • zaświadczenie z ZUS/KRUS o wysokościemerytury
    lub
    • ostatni lub przedostatni odcinek emerytury (licząc od daty złożenia wniosku kredytowego)
    lub
    • wyciąg z rachunku bankowego z ostatniego miesiąca (lub inny dokument z banku potwierdzający wpłynięcie emerytury na rachunek bankowy)
  • Renta z tytułu niezdolności do pracy
    • dokument potwierdzający rodzaj renty + decyzja o przyznaniu renty lub określająca aktualną jej wysokość

    lub

    • dokument potwierdzający rodzaj renty + zaświadczenie z ZUS/KRUS o wysokości i okresie obowiązywania renty
  • Renta rodzinna
    • decyzja o przyznaniu renty lub określająca jej wysokość
  • Renta strukturalna
    • decyzja o przyznaniu renty

    lub

    • decyzja o ostatniej waloryzacji renty
  • Renta i emerytura zagraniczna
    • decyzja o przyznaniu renty/emerytury
  • Działalność gospodarcza – zasady ogólne
    • PIT-36 lub PIT-36L za rok ubiegły
    oraz
    • dowody wpłat podatku dochodowego do US od początku bieżącego roku do miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku kredytowego

    Dodatkowo dla wniosków o kredyt w wysokości 50 000 zł lub więcej– zaświadczenie z US o niezaleganiu w podatkach.

  • Działalność gospodarcza – ryczałt ewidencjonowany
    • PIT 28 za ubiegły rok
    oraz
    • dowody wpłat podatku dochodowego do US od początku bieżącego roku do miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku kredytowego

    Dodatkowo dla wniosków o kredyt w wysokości 50 000 zł lub więcej – zaświadczenie z US o niezaleganiu w podatkach.

  • Działalność gospodarcza – karta podatkowa
    • decyzja US na bieżący rok podatkowy ustalająca wysokość podatku dochodowego w formie karty podatkowej + dowody wpłat podatku dochodowego do US za ostatnie 6 miesięcy
  • Marynarze
    • aktualna umowa o pracę/kontrakt (oryginał) + wyciąg z rachunku bankowego z ostatnich 12 miesięcy przedstawiający wpływy z tytułu kontraktów marynarskich
    lub
    • kopia aktualnego kontraktu + kopie poprzednich kontraktów z ostatnich 12 miesięcy + wyciąg z rachunku bankowego z ostatnich 12 miesięcy przedstawiający wpływy z tytułu kontraktów marynarskich
    lub
    • zaświadczenie z agencji pośrednictwa pracy o okresie zamustrowania i dochodach z ostatnich 12 miesięcy (w podziale na poszczególne miesiące)
  • Działalność rolnicza
    • nakaz płatniczy podatku zawierający informację o liczbie posiadanych ha przeliczeniowych
    lub
    • zaświadczenie z Urzędu Gminy o posiadaniu lub dzierżawieniu gospodarstwa, dochodach (lub liczbie posiadanych ha przeliczeniowych) 
    lub
    • umowy/kontrakty wraz z rachunkami/ fakturami za dostawę płodów rolnych potwierdzające fakt uzyskiwania przychodów w ostatnich 12 miesiącach wraz z zaświadczeniem z Urzędu Gminy o posiadaniu gospodarstwa, dochodach (lub liczbie posiadanych ha przeliczeniowych)
  • Osoby duchowne
    • zaświadczenie o wysokości średnich miesięcznych dochodów z ostatnich 6 miesięcy, potwierdzone przez kurię lub zwierzchnią władzę kościelną właściwą dla danego wyznania
    lub
    • kopia PIT za ostatni rok z tytułu podatku zryczałtowanego dla osób duchowych
    lub
    • zaświadczenie o dochodach w związku z prowadzeniem działalności zarobkowej
  • Wynajem nieruchomości
    • aktualne umowy najmu i ewentualne poprzednie umowy najmu w celu udokumentowania wymaganego okresu najmu
    oraz
    • kopia zeznania podatkowego PIT za ostatni rok podatkowy z potwierdzeniem złożenia w US
    oraz
    • dowody wpłat podatku dochodowego do US za okres od początku bieżącego roku do miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku kredytowego