Oświadczenie o dostępności dla Kredytu ratalnego IKEA - Rat IKEA

Usługa została stworzona z myślą o korzystaniu z niej przez jak największą liczbę osób, a niniejszy dokument opisuje np. w jakim zakresie usługa jest dostępna, wszelkie znane problemy z dostępnością oraz sposób zgłaszania problemów. 

Opis usługi

Ogólny opis usługi

Ikano Bank oferuje Kredyt ratalny IKEA -> Raty IKEA, który umożliwia klientowi finansowanie zakupów w IKEA zarówno online, jak i stacjonarnie. 

Pełniejszy opis Kredytu ratalnego IKEA -> Rat IKEA, a także aktualne warunki są dostępne pod adresem https://ikanobank.pl/raty-ikea

Działanie usługi

Proces aplikacji 

Proces IKEA BLIK: 

  • Wniosek online na stronie internetowej Ikano Banku. 
  • Proces weryfikacji tożsamości klienta i podpisywania umowy są finalizowane online. 
  • Klient otrzymuje czek BLIK, który umożliwia zapłatę za zakupy w kasie w sklepie stacjonarnym IKEA.
  • Kredyt jest wypłacany na rachunek IKEA (w imieniu Klienta).

Proces zakupów online w IKEA: 

  • Wniosek online połączony z bramką płatności IKEA Przelewy24.
  • Proces weryfikacji tożsamości klienta i podpisywania umowy są finalizowane online. 
  • Informacje o statusie transakcji są przekazywane bezpośrednio przez bramkę płatności IKEA Przelewy24. 
  • Kredyt jest wypłacany na rachunek IKEA (w imieniu Klienta).  

Zarządzanie kontem 

Zarządzanie kontem online jest obecnie niedostępne. Klienci otrzymują wszystkie niezbędne informacje o kredycie, terminach płatności oraz saldzie do spłaty za pośrednictwem SMS-ów, e-maili, tradycyjnej korespondencji listownej oraz kontaktu z Działem Obsługi Klienta.

Produkty objęte usługą 

Nie dotyczy. 

Obsługa klienta 

  • Klient może uzyskać wsparcie w zakresie informacji o kredycie, kontaktując się z Działem Obsługi Klienta telefonicznie, e-mailem lub za pośrednictwem dedykowanego formularza. 
  • Klient ma wsparcie w sklepie IKEA ze współpracownikami Ikano. W przypadku zakupów online wsparciem jest nasz Dział Obsługi Klienta. 

W jakim stopniu usługa jest dostępna? 

Zdajemy sobie sprawę, że część usługi częściowo spełnia wymagania dostępności w normie dostępności EN 301 549. Wymagania dotyczące dostępności są wbudowane w odpowiednie procesy projektowania, rozwijania i oferowania usługi. Dostępność usługi jest regularnie weryfikowana.   

Informacje techniczne dotyczące dostępności usługi 

Niedostępne części tej usługi opisano poniżej. 

Proces aplikacji 

Podczas nawigacji za pomocą klawiatury i/lub korzystania z technologii wspomagających:  

  • Kilku elementom interaktywnym brakuje widocznych wskaźników ostrości. Tam, gdzie ostrość jest obecna, kontrast jest często zbyt niski, aby móc ją łatwo zauważyć.  
  • Do kilku elementów interaktywnych nie można uzyskać dostępu za pomocą klawiatury.  
  • Komunikaty o błędach nie są powiązane z odpowiednimi polami. Czytniki ekranu mogą nie rozumieć, którego pola dotyczy błąd.  
  • Kontrast wskaźników ostrości jest zazwyczaj na niskim poziomie. Utrudnia to użytkownikom klawiatury śledzenie ich pozycji na stronie.  
  • Niektóre podpowiedzi, np. ikony znaku zapytania, są wyświetlane tylko po najechaniu myszką i nie są dostępne dla użytkowników nawigujących za pomocą klawiatury lub czytników ekranu.  
  • W 1 i 2 kroku w aplikacji wielu elementom, zwłaszcza polom wyboru (listom rozwijanym), danym kalendarza i innym, brakuje prawidłowo powiązanych etykiet. Chociaż etykiety wizualne są obecne, nie są powiązane z odpowiednimi polami.  
  • Użytkownicy klawiatury mają trudności z dostępem do łącza „Zobacz metody weryfikacji tożsamości”.  
  • Podtytuły są prezentowane na tym samym poziomie co nagłówki główne, co utrudnia technologiom wspomagającym interpretację hierarchii zawartości strony.  
  • Wszystkie kroki wydają się mieć ten sam tytuł strony: „wniosek IKEA (EasyAccess)”. Utrudnia to użytkownikom rozróżnianie stron, szczególnie podczas nawigacji za pomocą technologii wspomagających, czytników ekranu lub kart przeglądarki. 

Użytkownicy z zaburzeniami widzenia barw:  

Obecne komunikaty walidacyjne używają czerwonego tekstu i czerwonych obramowań jako jedynego wizualnego wskazania błędu.  

Użytkownicy polegający na funkcjach automatycznego wypełniania w przeglądarce:

Kilka pól wprowadzania danych osobowych (np. imię, nazwisko) nie ma atrybutów automatycznego uzupełniania. Utrudnia to użytkownikom szybkie i dokładne wypełnianie formularzy.  

Zarządzanie kontem 

Obecnie sprawdzamy dostępność tej części usługi. Jeśli korzystasz z narzędzi wspomagających, takich jak czytniki ekranu, masz niepełnosprawność poznawczą lub ruchową, możesz napotkać problemy. 

Informacje o produkcie na publicznej stronie internetowej 

Więcej informacji na temat działań IKEA w zakresie dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Dostępność cyfrowa – IKEA.  (link do strony IKEA)  

Informacje dotyczące produktu zamieszczone na stronie internetowej banku nie są jeszcze w pełni zgodne z wymaganiami. Jeśli nawigujesz za pomocą klawiatury i/lub korzystasz z technologii wspomagającej: 

  • Pola wejściowe w kalkulatorze i w formularzach kontaktowych nie mają dostępnych nazw w kodzie strony. Utrudni to nawigację za pomocą klawiatury i technologii wspomagających. 
  • W kodzie strony znajdują się puste nagłówki w sekcji najczęściej zadawane pytania, na blogu i w elementach kalkulatora. Utrudnia to nawigację za pomocą klawiatury i technologii wspomagających. 
  • Podczas przeglądania postów na blogu występują elementy, które nie są widoczne dla technologii wspomagających oraz linki do kont w mediach społecznościowych, które nie mogą być łatwo zidentyfikowane przez technologie wspomagające. 

Produkty objęte usługą 

Nie dotyczy 

Obsługa klienta 

Linie telefoniczne

W nasze linie telefoniczne nie została wbudowana technologia wspomagająca, ale jeśli korzystasz z technologii wspomagającej innej firmy, np. type talk, jest ona kompatybilna z naszymi liniami telefonicznymi.

Formularz internetowy

Obecnie są w trakcie przeglądu. Jeśli korzystasz z technologii wspomagających lub masz zaburzenia poznawcze lub motoryczne możesz napotkać problemy korzystaniu z nich. 

Dokumenty PDF 

Pracujemy nad tym, aby nasze dokumenty PDF były dostępne dla wszystkich, w tym dla osób korzystających z technologii wspomagających. Do czasu ukończenia tych aktualizacji użytkownicy korzystający z nawigacji klawiaturowej lub czytników ekranowych mogą mieć trudności z dostępem do treści. 

Jak testowaliśmy usługę 

Proces aplikacji i zarządzanie kontem zostały ocenione przy wsparciu zewnętrznych specjalistów ds. dostępności za pomocą testów ręcznych, przy użyciu narzędzia testowego Ace It. Informacje o produkcie zostały ocenione przy wsparciu zewnętrznych specjalistów ds. dostępności za pomocą testów manualnych, przy użyciu narzędzia testowego Aquia Optimize. Komunikacja została oceniona za pomocą testów manualnych. 

Ostatnia ocena została przeprowadzona w dniu 10 czerwca 2025. 

Co zrobić, jeśli nie możesz korzystać z części usługi? 

Jeśli potrzebujesz dostępu do treści w usłudze, z której nie możesz korzystać, ale nie jest ona objęta powyższymi informacjami, możesz skontaktować się z nami: 

  • Zadzwonić do naszego działu obsługi klienta pod numer +48 22 431 56 00 
  • Wysłać wiadomość e-mail na adres obsluga.klienta@ikano.pl 

Opinie i informacje kontaktowe 

Czekamy na Twoją opinię na temat dostępności. Daj nam znać, jeśli napotkasz jakiekolwiek bariery w dostępności:

Wyślij wiadomość e-mail na adres obsluga.klienta@ikano.pl (unikaj umieszczania w wiadomości informacji wrażliwych, takich jak osobiste dane finansowe, informacje dotyczące stanu zdrowia lub inne poufne dane).

Jak złożyć skargę

Skarga może być złożona: 

  1. w formie pisemnej - osobiście w siedzibie Banku (adres: ul. Postępu 14; 02-676 Warszawa) lub na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych: AE:PL-92635-23859-WJECR-15 lub przesyłką pocztową (adres do korespondencji: ul. Postępu 14; 02-676 Warszawa); 
  2. ustnie - osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie Banku, jak również innych jednostkach, gdzie Bank wykonuje czynności lub telefonicznie podczas kontaktu z Zespołem Obsługi Klienta Banku pod numerem +48 22 431 56 00
  3. w formie elektronicznej poprzez e-mail reklamacje@ikano.pl lub poprzez dedykowany formularz elektroniczny znajdujący się na stronie Banku www.ikanobank.pl.

Skarga zawiera: 

  1. 1imię i nazwisko konsumenta; 
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem; 
  3. wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga; 
  4. wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy. 

Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę. 

Skargę, która nie zawiera informacji określonych wyżej w pkt 1-4 Ikano Bank pozostawia bez rozpatrzenia. 

Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany naszą odpowiedzią lub nie otrzymasz odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi, możesz skontaktować się z organem nadzorczym, który nadzoruje zgodność z wymogami dostępności w Polsce. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Ikano Bank zawiadomi konsumenta o przyczynie zwłoki oraz wskaże nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi. 

W przypadku niedotrzymania terminu określonego dla odpowiedzi na skargę, skargę uważa się za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem skarżącego. Ikano Bank zrealizuje żądanie skarżącego w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi. 

Rzecznik Finansowy 

ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa 
+48 22 333-73-26, 
+48 22 333-73-27 
e-mail: biuro@rf.gov.pl  
Więcej informacji na temat składania skarg i sposobu ich rozpatrywania można znaleźć na stronie rf.gov.pl. 

Jak pobrać niniejsze oświadczenie 

Link do pobrania oświadczenia 

Na życzenie klienta przygotujemy oświadczenie: 

  • nagranie wizualne w Polskim Języku Migowym 
  • w wersji do odsłuchania (audio) 
  • powiększone, z dużą czcionką wygodną do czytania 
  • napisane w alfabecie Braille'a. 

W ciągu 7 dni od złożenia wniosku.