Oświadczenie o dostępności dla Kredytu gotówkowego

Usługa została stworzona z myślą o korzystaniu z niej przez jak największą liczbę osób, a niniejszy dokument opisuje np. w jakim zakresie usługa jest dostępna, wszelkie znane problemy z dostępnością oraz sposób zgłaszania problemów. 

Opis usługi

Ogólny opis usługi

Ikano Bank oferuje Kredyt gotówkowy, który umożliwia klientowi finansowanie i wykorzystanie na dowolny cel.  

Pełniejszy opis Kredytu gotówkowego, a także aktualne warunki są dostępne pod adresem https://ikanobank.pl/kredyt-gotowkowy

Działanie usługi

Proces aplikacji 

  • Partnerzy i brokerzy korzystają z elektronicznego systemu wnioskowania Ikano Smart jako podstawowego narzędzia do składania i zarządzania wnioskami sprzedażowymi. 
  • Dosprzedaż produktów i usług jest realizowana i wdrażana również za pośrednictwem elektronicznego systemu wnioskowania, co usprawnia procesy i zwiększa efektywność sprzedaży. 
  • Pracownicy IKEA mają dostęp do dedykowanego procesu sprzedaży i obsługi, realizowanego za pośrednictwem tego samego systemu wnioskowania. 
  • Weryfikacja tożsamości klienta odbywa się zarówno przez współpracownika partnera (osobiście), jak i zdalnie, przy czym system zapewnia wsparcie dla klientów z dodatkowymi potrzebami (np. dostępność dla osób z niepełnosprawnościami). 
  • Podpisywanie umów finalizowane jest za pośrednictwem platformy Autenti, co pozwala na ograniczenie dokumentów papierowych oraz zapewnia zgodność z zasadami dostępności cyfrowej. 

Zarządzanie kontem 

Zarządzanie kontem online jest obecnie niedostępne. Klienci otrzymują wszystkie niezbędne informacje o kredycie, terminach płatności oraz saldzie do spłaty za pośrednictwem SMS-ów, e-maili, tradycyjnej korespondencji listownej oraz kontaktu z Działem Obsługi Klienta.

Produkty objęte usługą 

Nie dotyczy. 

Obsługa klienta 

  • Klient może uzyskać wsparcie dotyczące informacji o kredycie gotówkowym, kontaktując się z Działem Obsługi Klienta: 
  • telefonicznie, 
  • mailowo, 
  • za pośrednictwem dedykowanego formularza online. 
  • Proces składania wniosku jest wspierany przez przeszkolonych pracowników, takich jak: 
  • brokerzy,
  • zewnętrzni pracownicy call center,
  • pracownicy Ikano Banku, którzy pomagają wypełnić wniosek, wyjaśniają zasady działania produktu i odpowiadają na wszystkie pytania klienta. 
  • Klienci mają także dostęp do wytycznych, instrukcji i informacji dostępnych na stronie internetowej Ikano Banku, w tym do sekcji FAQ (Najczęściej Zadawane Pytania). 
  • W razie potrzeby klienci mogą również skontaktować się telefonicznie z Ikano Bankiem. 

W jakim stopniu usługa jest dostępna? 

Zdajemy sobie sprawę, że część usługi częściowo spełnia wymagania dostępności w normie dostępności EN 301 549. Wymagania dotyczące dostępności są wbudowane w odpowiednie procesy projektowania, rozwijania i oferowania usługi. Dostępność usługi jest regularnie weryfikowana.   

Informacje techniczne dotyczące dostępności usługi 

Niedostępne części tej usługi opisano poniżej. 

Proces aplikacji 

Podczas nawigacji za pomocą klawiatury i/lub korzystania z technologii wspomagających:  

  • Kilku elementom interaktywnym brakuje widocznych wskaźników ostrości. Tam, gdzie ostrość jest obecna, kontrast jest często zbyt niski, aby móc ją łatwo zauważyć.  
  • Do kilku elementów interaktywnych nie można uzyskać dostępu za pomocą klawiatury.  
  • Komunikaty o błędach nie są powiązane z odpowiednimi polami. Czytniki ekranu mogą nie rozumieć, którego pola dotyczy błąd.  
  • Kontrast wskaźników ostrości jest zazwyczaj na niskim poziomie. Utrudnia to użytkownikom klawiatury śledzenie ich pozycji na stronie.  
  • Niektóre podpowiedzi, np. ikony znaku zapytania, są wyświetlane tylko po najechaniu myszką i nie są dostępne dla użytkowników nawigujących za pomocą klawiatury lub czytników ekranu.  
  • W 1 i 2 kroku w aplikacji wielu elementom, zwłaszcza polom wyboru (listom rozwijanym), danym kalendarza i innym, brakuje prawidłowo powiązanych etykiet. Chociaż etykiety wizualne są obecne, nie są powiązane z odpowiednimi polami.  
  • Użytkownicy klawiatury mają trudności z dostępem do łącza „Zobacz metody weryfikacji tożsamości”.  
  • Podtytuły są prezentowane na tym samym poziomie co nagłówki główne, co utrudnia technologiom wspomagającym interpretację hierarchii zawartości strony.  

Użytkownicy z zaburzeniami widzenia barw:  

Obecne komunikaty walidacyjne używają czerwonego tekstu i czerwonych obramowań jako jedynego wizualnego wskazania błędu.  

Użytkownicy polegający na funkcjach automatycznego wypełniania w przeglądarce:

W kilku polach do wprowadzania danych osobowych (np. imię, nazwisko) brakuje atrybutów automatycznego uzupełniania. Utrudnia to użytkownikom szybkie i dokładne wypełnianie formularzy. 

Zarządzanie kontem 

Obecnie sprawdzamy dostępność tej części usługi. Jeśli korzystasz z narzędzi wspomagających, takich jak czytniki ekranu, masz niepełnosprawność poznawczą lub ruchową, możesz napotkać problemy. 

Informacje o produkcie 

Informacje dotyczące produktu zamieszczone na stronie internetowej banku nie są jeszcze w pełni zgodne z wymaganiami. Jeśli nawigujesz za pomocą klawiatury i/lub korzystasz z technologii wspomagającej: 

  • Pola wejściowe w kalkulatorze i w formularzach kontaktowych nie mają dostępnych nazw w kodzie strony. Utrudni to nawigację za pomocą klawiatury i technologii wspomagających. 
  • W kodzie strony znajdują się puste nagłówki w sekcji najczęściej zadawane pytania, na blogu i w elementach kalkulatora. Utrudnia to nawigację za pomocą klawiatury i technologii wspomagających. 
  • Podczas przeglądania postów na blogu występują elementy, które nie są widoczne dla technologii wspomagających oraz linki do kont w mediach społecznościowych, które nie mogą być łatwo zidentyfikowane przez technologie wspomagające. 

Produkty objęte usługą 

Nie dotyczy 

Obsługa klienta 

Linie telefoniczne

W nasze linie telefoniczne nie została wbudowana technologia wspomagająca, ale jeśli korzystasz z technologii wspomagającej innej firmy, np. type talk, jest ona kompatybilna z naszymi liniami telefonicznymi.

Formularz internetowy

Obecnie są w trakcie przeglądu. Jeśli korzystasz z technologii wspomagających lub masz zaburzenia poznawcze lub motoryczne możesz napotkać problemy korzystaniu z nich. 

Dokumenty PDF 

Pracujemy nad tym, aby nasze dokumenty PDF były dostępne dla wszystkich, w tym dla osób korzystających z technologii wspomagających. Do czasu ukończenia tych aktualizacji użytkownicy korzystający z nawigacji klawiaturowej lub czytników ekranowych mogą mieć trudności z dostępem do treści. 

Jak testowaliśmy usługę 

Proces aplikacji i zarządzanie kontem zostały ocenione przy wsparciu zewnętrznych specjalistów ds. dostępności za pomocą testów ręcznych, przy użyciu narzędzia testowego Ace It. Informacje o produkcie zostały ocenione przy wsparciu zewnętrznych specjalistów ds. dostępności za pomocą testów manualnych, przy użyciu narzędzia testowego Aquia Optimize. Komunikacja została oceniona za pomocą testów manualnych. 

Ostatnia ocena została przeprowadzona w dniu 10 czerwca 2025. 

Co zrobić, jeśli nie możesz korzystać z części usługi? 

Jeśli potrzebujesz dostępu do treści w usłudze, z której nie możesz korzystać, ale nie jest ona objęta powyższymi informacjami, możesz skontaktować się z nami: 

  • Zadzwonić do naszego działu obsługi klienta pod numer +48 22 431 56 00 
  • Wysłać wiadomość e-mail na adres gotowka@ikano.pl

Opinie i informacje kontaktowe 

Czekamy na Twoją opinię na temat dostępności. Daj nam znać, jeśli napotkasz jakiekolwiek bariery w dostępności: 

Zadzwoń do naszego działu obsługi klienta pod numer +48 22 431 56 00 

Wyślij wiadomość e-mail na adres gotowka@ikano.pl (unikaj umieszczania w wiadomości informacji wrażliwych, takich jak osobiste dane finansowe, informacje dotyczące stanu zdrowia lub inne poufne dane).

Jak złożyć skargę

Skarga może być złożona: 

  1. w formie pisemnej - osobiście w siedzibie Banku (adres: ul. Postępu 14; 02-676 Warszawa) lub na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych: AE:PL-92635-23859-WJECR-15 lub przesyłką pocztową (adres do korespondencji: ul. Postępu 14; 02-676 Warszawa); 
  2. ustnie - osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie Banku, jak również innych jednostkach, gdzie Bank wykonuje czynności lub telefonicznie podczas kontaktu z Zespołem Obsługi Klienta Banku pod numerem +48 22 431 56 00
  3. w formie elektronicznej poprzez e-mail reklamacje@ikano.pl lub poprzez dedykowany formularz elektroniczny znajdujący się na stronie Banku www.ikanobank.pl; 

Skarga zawiera: 

  1. 1imię i nazwisko konsumenta; 
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem; 
  3. wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga; 
  4. wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy. 

Skarga może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę. 

Skargę, która nie zawiera informacji określonych wyżej w pkt 1-4 Ikano Bank pozostawia bez rozpatrzenia. 

Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany naszą odpowiedzią lub nie otrzymasz odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi, możesz skontaktować się z organem nadzorczym, który nadzoruje zgodność z wymogami dostępności w Polsce. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Ikano Bank zawiadomi konsumenta o przyczynie zwłoki oraz wskaże nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi. 

W przypadku niedotrzymania terminu określonego dla odpowiedzi na skargę, skargę uważa się za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem skarżącego. Ikano Bank zrealizuje żądanie skarżącego w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi. 

Rzecznik Finansowy 

ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa 
+48 22 333-73-26, 
+48 22 333-73-27 
e-mail: biuro@rf.gov.pl  
Więcej informacji na temat składania skarg i sposobu ich rozpatrywania można znaleźć na stronie rf.gov.pl. 

Jak pobrać niniejsze oświadczenie 

Link do pobrania oświadczenia 

Na życzenie klienta przygotujemy oświadczenie: 

  • nagranie wizualne w Polskim Języku Migowym 
  • w wersji do odsłuchania (audio) 
  • powiększone, z dużą czcionką wygodną do czytania 
  • napisane w alfabecie Braille'a. 

W ciągu 7 dni od złożenia wniosku.