VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Back

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Back

Cyberoszuści mogą próbować kontaktować się z Tobą przez telefon, sms-em lub mailem i przekonywać, że ktoś próbuje zrobić przelew środków z Twojego konta.

 
Podczas fałszywego połączenia na telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji.

Cyberprzestępca może podawać się za pracownika banku, Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, Związku Banków Polskich, czy policjanta.
 

Jeśli przytrafi Ci się taka sytuacja:

1. skontaktuj się ze swoim bankiem korzystając z zasady: „rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund”

2. następnie, połącz się z bankiem lub instytucją, której przedstawiciel dzwonił do Ciebie

3. koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj na numer, z którego próbowano się z Tobą skontaktować

Zapoznaj się z komunikatem FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komendy Głównej Policji z dnia 11 stycznia 2023 r.
 

 

 
Przykładowy scenariusz działania oszusta

Przeczytaj również