VerifyOnComputer

WaitingForVerification PressToOpenBankId
Back

EnterPersonalIdentityNumber

VerifyOnMobile

WaitingForVerification
Back

Warunki skorzystania z kredytu na fotowoltaikę

Warunki ubiegania się o Raty Eko:

  • zarobki na poziomie minimum 1 300 zł netto
  • minimalny okres zatrudnienia:
    - umowa o pracę -brak minimalnego okresu zatrudnienia
    - umowa zlecenie - 6 miesięcy
    - aktywna działalność gospodarcza prowadzona w Polsce - 18 miesięcy
  • umowa o pracę na czas określony i umowa cywilno-prawna może być krótsza od okresu kredytowania o maksymalnie 12 miesięcy
  • umowa o pracę na czas określony i umowa cywilno-prawna powinna być ważna min. przez 6 miesięcy licząc od daty wprowadzenia wniosku 
  • przy kredytach do 25 000 zł wystarczy jedynie Twój dowód osobisty
  • przy kredytach powyżej 25 000 zł poprosimy Cię o dokumenty potwierdzające osiągane dochody
  • przy kredytach powyżej 60 000 zł będziemy potrzebowali również zgody współmałżonka (wzór do pobrania)
  • w zależności od Twojej sytuacji finansowej możemy wymagać zaświadczenia o zatrudnieniu i zarobkach (zaświadczenie od Twojego pracodawcy musi zawierać dane umieszczone na wzorze zaświadczenia Ikano Banku)

Nie finansujemy spółek prawa handlowego (za wyjątkiem spółki jawnej i spółki partnerskiej). 

Dostępność kredytu zależy od pozytywnego wyniku oceny zdolności kredytowej. 

Informacje niezbędne do złożenia wniosku:

  • dane z dowodu osobistego, karty stałego pobytu
  • adres, telefon oraz numer NIP lub REGON Twojego pracodawcy
  • źródło oraz wysokość dochodu
  • kwota wyceny instalacji fotowoltaicznej (możesz złożyć wniosek na całą kwotę lub jej część)
  • nie akceptujemy e-dowodów, kart tymczasowego pobytu

Dokumenty dochodowe

  • Zatrudnieni na umowę o pracę

    • wyciąg lub historia rachunku bankowego z ostatnich 3 miesięcy
    lub
    • zaświadczenie o zatrudnieniu i dochodach (oryginał) wraz z wyciągiem lub historią rachunku bankowego z ostatnich 3 miesięcy 
    lub
    • potwierdzenie wpływu wynagrodzenia na rachunek
    • Zaświadczenia dostępne są do pobrania z części "Regulaminy i dokumenty"

       

  • Umowy cywilno-prawne (umowy zlecenia, o dzieło, kontrakty, o współpracy)

    • zawarte umowy/kontrakty i rachunki wystawione w ciągu ostatnich 6 miesiący
    lub
    • rachunki potwierdzające wykonywanie zlecenia/dzieła za ostatnie 6 miesięcy
    lub
    • historia rachunku bankowego z ostatnich 6 miesięcy 
    lub
    • składane deklaracje podatkowe PIT-37

  • Emerytura, świadczenie przedemerytalne

    • decyzja o przyznaniu emerytury lub określająca aktualną jej wartość 
    lub
    • zaświadczenie z ZUS/KRUS o wysokości emerytury
    lub
    • ostatni lub przedostatni odcinek emerytury (licząc od daty złożenia wniosku kredytowego)
    lub
    • wyciąg z rachunku bankowego z ostatniego miesiąca (lub inny dokument z banku potwierdzający wpływ świadczenia na rachunek)

  • Renta z tytułu niezdolności do pracy

    • decyzja o przyznaniu renty (określająca okres obowiązywania świadczenia) oraz aktualna decyzja o waloryzacji świadczenia

    lub

    • decyzja o przyznaniu renty (określająca okres obowiązywania świadczenia) oraz potwierdzenie wpływu świadczenia na konto

    lub

    • zaświadczenie z ZUS/KRUS o wysokości i okresie obowiązywania renty

  • Renta rodzinna

    • decyzja o przyznaniu renty
    lub
    • decyzja określająca aktualną wysokość renty

  • Renta strukturalna

    • decyzja o przyznaniu renty

    lub

    • decyzja o ostatniej waloryzacji renty

  • Renta i emerytura zagraniczna

    • decyzja o przyznaniu emerytury/renty oraz potwierdzenie wpływu świadczenia na konto z ostatniego miesiąca

  • Dochód z zagranicy

    • dokumenty zgodnie z rodzajem zatrudnienia (umowa o pracę lub umowy cywilno-prawne) 

  • Działalność gospodarcza – zasady ogólne

    • PIT-36 lub PIT-36L za rok ubiegły wraz z potwierdzeniem jego złożenia do US
    oraz
    • dowody wpłat podatku dochodowego do US od początku bieżącego roku do miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku kredytowego

    Dodatkowo dla wniosków o kredyt w wysokości 50 000 zł i więcej – zaświadczenie z US o niezaleganiu w podatkach.

  • Działalność gospodarcza – ryczałt ewidencjonowany

    • PIT 28 za ubiegły rok wraz z kopią potwierdzenia ich złożenia w US
    oraz
    • dowody wpłat podatku dochodowego do US od początku bieżącego roku do miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku kredytowego

    Dodatkowo dla wniosków o kredyt w wysokości 50 000 zł lub więcej – zaświadczenie z US o niezaleganiu w podatkach.

  • Działalność gospodarcza – karta podatkowa

    • decyzja US na bieżący rok podatkowy ustalająca wysokość podatku dochodowego w formie karty podatkowej + dowody wpłat podatku dochodowego do US za ostatnie 6 miesięcy

  • Marynarze

    • aktualna umowa o pracę/kontrakt (oryginał) + wyciąg z rachunku bankowego z ostatnich 12 miesięcy przedstawiający wpływy z tytułu kontraktów marynarskich
    lub
    • kopia aktualnego kontraktu + kopie poprzednich kontraktów z ostatnich 12 miesięcy + wyciąg z rachunku bankowego z ostatnich 12 miesięcy przedstawiający wpływy z tytułu kontraktów marynarskich
    lub
    • zaświadczenie z agencji pośrednictwa pracy o okresie zamustrowania i dochodach z ostatnich 12 miesięcy (w podziale na poszczególne miesiące)

  • Działalność rolnicza

    • nakaz płatniczy podatku zawierający informację o liczbie posiadanych ha przeliczeniowych
    lub
    • zaświadczenie z Urzędu Gminy o posiadaniu lub dzierżawieniu gospodarstwa, dochodach (lub liczbie posiadanych ha przeliczeniowych) 
    lub
    • umowy/kontrakty wraz z rachunkami/fakturami za dostawę płodów rolnych potwierdzające fakt uzyskiwania przychodów w ostatnich 12 miesiącach oraz potwierdzenie przelewu z faktur na konto wraz z zaświadczeniem z Urzędu Gminy o posiadaniu gospodarstwa, dochodach (lub liczbie posiadanych ha przeliczeniowych)

  • Osoby duchowne

    • zaświadczenie o wysokości średnich miesięcznych dochodów z ostatnich 6 miesięcy, potwierdzone przez kurię lub zwierzchnią władzę kościelną właściwą dla danego wyznania
    lub
    • kopia PIT za ostatni rok z tytułu podatku zryczałtowanego dla osób duchowych
    lub
    • zaświadczenie o dochodach w związku z prowadzeniem działalności zarobkowej

  • Wynajem nieruchomości

    • aktualne umowy najmu i ewentualne poprzednie umowy najmu w celu udokumentowania wymaganego okresu najmu
    oraz
    • kopia zeznania podatkowego PIT za ostatni rok podatkowy z potwierdzeniem złożenia w US właściwe dla sposobu rozliczenia podatku dochodowego: zasady ogólne - PIT 36, 36 L, ryczałt ewdencjonowany - PIT 28
    oraz
    • dowody wpłat podatku dochodowego do US za okres od początku bieżącego roku do miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku kredytowego